Wednesday, May 21, 2008

Tun Mahathir Keluar Parti

"Ujian Kebijaksanaan MT UMNO"
Pengisytiharan keluar parti oleh Tun Dr Mahathir Mohammed ianya memberi kesan yang mendalam kepada parti dan sekaligus akan menguji kebijaksanaan ahli Majlis Tertinggi UMNO untuk membuat keputusan.
Mengikut perlembagaan parti, seseorang itu akan diputus oleh Majlis Tertinggi UMNO samada menerima atau menolak permohonan seseorang ahli untuk keluar daripada parti.
Ini bukan perkara kecil kerana ia akan melibatkan perlembagaan parti dan akan memberi kesan terhadap ahli-ahli. UMNO bukan sebuah parti cacarmarba yang mana ahli boleh bertindak sesuka-hati sebagaimana mengunjungi ke rumah pelacur yang mana boleh memilih mengikut sesuka hati. Kalau berkenan diambil dan kalau tak berkenan ditolak.
Setiausaha Agong UMNO hendaklah berhati-hati dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab tentang keahlian kerana sekiranya tersalah urus ia boleh mengakibatkan UMNO akan diharamkan sekali lagi.
Telah terbukti terdahulu daripada ini bahawa ahli Majlis Tertinggi UMNO tidak bijaksana dalam menangani isu tun Dr Mahathir Mohammed apabila beliau menawar diri untuk menjadi Pewakilan Perhimpunan Agong tahun 2004 sebagai Perwakilan UMNO bahagian Kubang Pasu.
Tak masuk akal bekas seorang Presiden Parti dan bekas Perdana Menteri yang mentadbir negara selama 22 tahun gagal untuk mendapat sokongan ahli parti hanya sekadar untuk menjadi Perwakilan UMNO bahagian. Sepatutnya, ahli Majlis Tertinggi UMNO boleh memainkan peranan supaya Tun Mahathir diberi tempat sebagai Perwakilan UMNO bahagian Kubang Pasu kerana saya yakin dan percaya masih ramai ketua-ketua cawangan dan ahli-ahli UMNO bahagian Kubang Pasu masih menCINTAI beliau.


Bak Kata Ayat-Ayat CINTA "MENUMPANG PADA YANG CINTA"

No comments: