Sunday, November 16, 2008

ALLAH selamatkan UMNO

Assalaimualaikum. Para pembaca bolg yang dihormati sekalian, pertamanya saya memohon maaf kerana dua tiga hari ini tidak sempat menyampaikan berita yang ku dengar dan ku lihat kerana masaalah teknikal (seperti teknikal pencalunan saya untuk bertanding naib ketua umno bahagian keterah tempoh hari).

Hari ini kita akan membicarakan 2 topik berhubung dengan UMNO.

1. Jawatan Ketua Pergerakan Wanita UMNO malaysia.

Persoalan yang timbul kenapa Rafidah masih berdegil untuk menjadi Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia selama 3 bulan selepas Pergerakan itu akan selesaikan mengadakan Mesyuarat Agong pada bulam Mac 2009. Yang peliknya Exco Wanita UMNO turut setuju dan juga mahu supaya Sharizat Jalil menjadi Pemangku Ketua Wanita UMNO selama 2 setengah tahun tanpa ada pembantu iaitu Naib Ketua Wanita UMNO Malaysia.

Kenapa begitu ceteknya otak Exco Wanita UMNO, bunyi wanita dah jauh hebat kedepan, rupa-rupanya belang sudah pecah, wanita UMNO hari ini tidak sehebat macam wanita dizalam Tan Sri Fatimah Hashim ataupun di masa Tan Sri Aisah Ghani, kental dan waras dalam membuat keputusan. Tidak seperti Wanita UMNO di Zaman Rafidah, kaku dan kelu, bercakap saja lebih tapi apabila berhadapan dengan setuasi untuk kepentingan parti mereka itu jadi merapu.

Kedudukan Wanita UMNO sekarang terletak diatas kebijkasaan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian2 dan perwakilan. Kalau diharapkan kepada Exco Wanita maka kelemababpan gerak kerja wanita UMNO masa depan boleh meranapkan UMNO dimasa akan datang. Wanita UMNO mesti terus kemas dan mantap, baru boleh mendatangkan hasil yang memuaskan, tidak seperti Rafidah hanya glamour dengan AP, yang tidak sedar bahawa UMNO itu untuk orangramai bukan untuk dibungkus bersama usianya.

Shahrizat Jalil kena terus berjuang untuk menerajui Wanita UMNO, dizaman ini peluang tidak mudah datang, usaha kena diteruskan, peduli apa kepada seorang dua Exco Wanita yang otaknya sudah punah, yang tak reti membedzakan antara sokong orang dan sokong perjuangan. Mereka yang sokong Rafidah supaya terus mempertahankan jawatan Ketua Wanita UMNO selamat tiga bulan, sebenarnya mereka itu sudah buta hati, sudah ditutup kewarasannya oleh para hantu dan syaitan.

Tun Mahathir tentunya lebih tahu pail dan perangai Rafidah. Bercakaplah wahai TUN sepertimana Tun bercakap dalam blog Che Dek kepada orang lain, fail-fail BPR yang sampai kemeja TUN semasa menjadi Perdana Menteri tak usah disembunyikan lagi, bercakap supaya UMNO terus kuat, inilah masanya untuk membersihkan supaya orang orang dizaman TUN Mahathir dulu direhatkan menerajui kabinet Malaysia.

2. Displin dalam UMNO.

Satu lagi perkara yang agak muak untuk dibicarakan, pemimpin UMNO bercakap berdegar degar tentang Tataetika Ahli UMNO, sebuah buku merah dikeluarkan dan diedarkan keseluruh negara supaya ahli ahli UMNO mematuhi Tataetika Ahli UMNO bagi mengelakkan supaya persidangan Cawangan, Persidangan Bahagian dan Perhimpinan Agong UMNO tidak dipengaruhi oleh Politik Wang dan penyalahgunaan Kuasa.

Contoh yang terdekat, ialah lapuran politik wang dan tataetika ahli ahli UMNO yang telah dilapur melalui Pengerusi Lembaga Displin Parti dan Setiausaha Agong UMNO, sehingga hari ini tidak kedengaran satu tindakan pun yang telah diambil setelah semua UMNO Bahagian selesai mengadakanb mesyuarat Agong Bahagian.

Apakah dari 900 hingga ke 1000 lapuran yang telah diterima oleh Ibu Pejabat UNMO tidak ada satu pun lapuran itu yang boleh disabitkan kesalahan, yang mana dalam buku merah Tataetika Ahli UMNO perkara 5. telah dengan terang melarang ahli parti yang hendak bertanding tak boleh buat perjumpaan dan jamuan untuk tujuan berkempen. Dan setelah lapuran diserah kepada IBU PEJABAT UMNO, maka tugas Setiausaha Agong UMNO iaitu Tengku Adnan Mansor mestilah ambil tindakan. sekarang apa dah jadi dengan lapuran itu? setelah 2bulan berlalu, kedudukan masih lagi sepi, sedangkan orang yang membuat kesalahan dan melanggar peraturan Tataetika Ahli UMNO sekarang ini sedang bermegah dan bergaya dengan jawatan yang dimenanginya dan ada yang telah dipilih sebagai Wakil ke Perhimpunan Agong UMNO (G7) pada mac 2009 nanti.

Mungkin dibulan mei 2009 nanti maka adalah seorang pula yang menang jawatan MT atau Naib Presiden akan digantung keahliannya dan dilucutkan jawatan kerana menyalahi Tataetika Ahli UMNO untuk dijadikan "bahan" bahawa UMNO telah membenteraskan politik wang dan kuasa.

Sedangkan orang yang berkuasa di Ibu Pejabat UMNO terus bermaharajalela mengunakan kuasa denga angkuh dan rakus yang telah melanggar perkara 8. tataetika ahli UMNO. Bertindak Adil lah kepad ahli, supaya UMNO tidak dihancur kerana kejahatan oleh pentadbir.

Selamatkan UMNO untuk Islam&Melayu.

No comments: