Sunday, November 23, 2008

Pemuda & Wanita, Melayu & Kuasa.

Pemuda UMNO akan dapat ketua baru menjelang mac 2009, begitu juga wanita UMNO apabila Sharizat Jalil umum akan tanding Ketua. Ini bermakna peralihan kuasa gagal, kerana cara peralihan kuasa itu sendiri sudah tidak cerdik dan memalukan wanita. Pemuda pula jadi tidak cerdik apabila calun calunnya iaitu Mukhriz dan Khir Toyo royak tak mahu jadi menteri apabila menang jadi Ketua Pemuda, Lepas tu kalau kalah bagaimana, sekiranya Dato' Najib nak lantik jadi menteri tak mahu kah mereka berdua itu?.

Pemuda UMNO akan lebih maju sekiranya ahli ahli perwakilan memilih pemimpin mengikut anjakan, iaitu pemimpin yang telah dilatih dan diberi peluang untuk memimpin, begitu juga dengan Wanita, yang nak berhenti tu berhentilah tak usaha nak tunggu hanya selama 3 bulan, beri lah kawan naik pangkat jangan dok nak tongkat langit.

Khairy dan Shahrizat mampu memimpin pergerakan sayap parti, mereka berdua telah dilatih untuk memimpin, kerana sekarang ini mereka adalah Naib kepada ketua dipergerakan sayap parti, pengalaman sebagai naib yang selalu membantu ketua boleh dijadikan modal untuk meneruskan perjuangan.

Melayu hari ini nampak sedikit tergugat, Ibrahim Ali tubuh PERKASA kerana nak perkasakan melayu, dah bermacam pertemuan dan wacana diaturkan untuk mencari formula supaya melayu tetap utuh dibumi Malaysia ini, semua orang dan tenaga digunakan untuk tujuan yang baik itu, mereka yang bersara diajak bersama berganding bahu untuk memperkuatkan organisasi PERKASA supaya nampak perkasa dan berjasa. Mudah mudahan usaha Ibrahim Ali akan didukong oleh khairy dan Shahrizat bagi memperkasakan ketuanan Melayu.

UMNO melalui pemuda dan wanita mampu menjadi juara kepada orang orang melayu dan akan menjadi barisan depan untuk memperkasa dan mempertahakan maruah melayu dibumi kelahiran bangsanya. Melayu tetap akan bermegah selagi pemimpinnya meletakkan keutamaan perjuangan bangsa didepan lebih dari perkara bercakaran sesama sendiri untuk mencari pepuloriti diri.

Bagi mempastikan pemimpin melayu dihormati ianya tak boleh lari dengan kuasa, oleh itu sesiapa yang ada jawatan tapi tak ada kuasa dalam dunia akhir zaman ini tidak akan dapat sokongan dan dokongan, oleh itu bercakap tak mahu jawatan apabila menang dalam sebarang pertandingan sebenarnya omong kosong yang tidak datang dari lubuk hati sejati. Waspadalah orang semacam ini.

Kuasa akan menentukan hala tuju perjuangan. tanpa kuasa, pemimpin akan jadi macam tepong apam, jadi makanan pagi kepada pengulas politik di kedai kopi.

No comments: