Wednesday, January 5, 2011

PKR masih ada masa

'heal the deep pain'


??????????????????

Sebanyak 15 kerusi Dewan Undangan Negeri Kelantan akan dikuasai oleh UMNO dalam PRU ke 13 kelak, selain 7 kerusi yang sudah dimiliki oleh UMNO sebanyak 8 kerusi lagi yang kini dikuasai oleh PAS akan jatuh. Kata bekas ahli Parlimen PAS.

Analisa tersebut akan memberi petanda baik kepada Dato' Mustapha Mohamed selaku Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan, analisa itu juga akan menafikan andaian yang saya katakan bahawa kerusi UMNO akan terus kehilangan di Kelantan dalam PRU 13 nanti.

Peramal politik Kelantan tersebut memberi beberapa contoh kenapa PAS akan kehilangan sebanyak 8 lagi kerusi DUN di Kelantan, diantaranya kerana rakyat sudah dapat tahu bahawa ada dikalangan wakil-wakil rakyat PAS sedang mengumpul harta kekayaan lebih daripada pemimpin UMNO.

Sekiranya PAS tidak membersihkan wakil rakyat yang bermasaalah dengan rakyat sekarang ini kedudukan Kerajaan PAS Kelantan tidak akan sekuat seperti hari ini, tambahan pula rakyat juga sedang mencari-cari siapakah bakal Menteri Besar selepas daripada Tok Guru Nik Aziz, kerana didalam PAS pun ada banyak kumpulan.

Kedudukan PAS akan kuat sekiranya Tok Guru Nik Aziz dapat gambaran sebenar apa yang berlaku dikalangan pemimpin PAS dan Wakil Rakyat PAS hari ini dan sekiranya Tok Guru Nik Aziz cepat bertindak dan mengambil tindakan bagi merihatkan mereka yang ada masaalah, tak kiralah masaalah dengan rakyat atau masaalah peribadi.

Kelibat Tok Guru Nik Aziz di Istana Trengganu Kuala Lumpur minggu lepas menguatkan lagi hujah penganalisa politik tersebut bahawa PAS pun tahu dia tidak sekuat dulu, PAS terpaksa bergantung kepada PKR dan DAP untuk terus hidup lebih bergaya dalam politik tanahair. PAS juga ada cita-cita untuk menerajui Kerajaan Malaysia, kalau tak dapat jadi Perdana Menteri pun boleh jadi Timbalan Perdana Menteri jadilah.

Walau pun PAS sudah selesa di Kelantan tapi kekalutan di Negeri Selangor dan Kedah tidak menyakinkan PAS bahawa dua negeri tersebut akan kekal dibawah Kerajaan Pakatan Rakyat, kecualilah DAP dapat menyakinkan pengundi Cina dan India bersama PKR bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat benar-benar sudah bersedia untuk ke PUTRAJAYA.

Untuk ke PUTRAJAYA rakyat sedang mengintai apa yang sedang berlaku dalam Parti KEADILAN, apakah masih ramai lagi YB. dari PKR akan meninggalkan Anwar Ibrahim atau yang keluar hanya saki baki penyokong Zahid Ibrahim yang memangnya sudah tidak diperlukan lagi oleh PKR. Tunggu beritanya pada 19hb. Januari 2011.

Apakah pemimpin PKR tidak angkuh sepertimana angkuhnya pemimpin UMNO. Sekiranya pemimpin PKR juga angkuh sepertimana pemimpin UMNO, adalah elok bagi PAS menyahut cadangan Tun Abdullah Badawi yang telah menyampaikan titah daripada Yang Di Pertuan Agong kepada pemimpin PAS dan UMNO. Kerana PUTRAJAYA tidak akan dapat ditawan sekiranya rakyat tidak menyokong perjuangan Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

No comments: