Monday, December 1, 2008

Chua Soi Lek asal usulnya dari mana?

Kurang Ajar, Bangsat dan banyak lagi perkataan yang patut dipadankan dengan Chua Soi Lek yang sudahpun melihat sikapnya kepada orang melayu, Mempertikaikan Ketuanan Melayu ibarat cuba menjolok sarang tebuan, sudah berani mencabar intipati Perlembagaan Negara, sudah tidak pandang lagi kepada semangat Prinsip Rukun Negara, dah besar kepada.

Itu baru saja menjadi Timbalan Presiden kepada sebuah parti bukan melayu, kalau jadi Perdana Menteri Malaysia bagaimana agaknya pandangan beliau kepada anak melayu dibumi bertuah malaysia ini, boleh jadi dihalau masuk hutan dan gunong, lagi angkuh daripada firaun, itulah sebabnya perlakuan sumbang beliau dipertontonkan oleh orang yang memiliki video sex kepada umum.

Bagaimana pandangan kerajaan terhadap si biadap ini, masih mahu membiarkan dia berlagak seperti negara ini mak bapak dia punya, atau ucapannya itu tidak memberi apa apa makna kepada orang melayu penduduk asal tanah melayu ini atau orang melayu akan marah apabila orang melayu yang mempertikaikan ketuanan melayu, tapi apabila orang bangsa lain mempertikaikan ketuanan melayu maka tidak menjadi hal.

Tapi apabila Ahmad Ismail beri sedikit contoh pasal orang cina, UMNO gantung keahliannya, dipanggil polis untuk diambil pernyataan, macam macam amaran diberi, tapi apabila Timbalan Presiden MCA bercakap pasal ketuanan melayu tidak ada lapuran polis secara segera dilakukan oleh mana mana NGO. Hanya sedikit kenyataan kesal daripada pemimpim UMNO. sementara PAS dan Keadilan belum lagi kedengaran.

Macam macam trajedi berlaku sekarang ini, tidak ada perasaan sensitif langsong daripada pemimpin politik bukan melayu terhadap orang melayu di Negara ini sejak akhir akhir ini, Melayu sentiasa di perkotak katikkan, dipandang rendah dan sentiasa dipersoalankan haknya, ucapan melampau dan perbuatan melampau para pemimpin politik bukan melayu terhadap orang melayu dilakukan secara terang terang sekarang, tak kira daripada parti BN ataupun pembangkang, tapi pemimpin parti melayu masih tidak mengerti, atau buat buat tidak mengerti kerana ego dan sombong, cakap untuk memperkasakan melayu, mempertahankan ketuanan melayu tapi tindakannya lebih kepada ingin merusakkan melayu, kerana fahaman politik yang tidak selari maka keutuhan melayu tidak dijadikan agenda utama dalam perjuangannya.

Dalam pilihanraya yang lalu sudah terang, bagaimana kaum lain mahu menghakiskan kuasa melayu, dan ekoran daripada itu berbagai bagai topik berhubung dengan hak orang melayu dipersoalkan dan dipertikaikan oleh orang bukan melayu. Salah seorangnya ialah Chua Soi Lek yang satu ketika dulu heboh dengan Video Birunya.

Kerajaan yang masih berkuasa dan pemimpinnya melayu hendaklah menasihati rakan rakan bukan melayu dalam kerajaan supaya mengambil tindakan kepada anggota partinya yang telah merusakkan keharmonian kaum di Malaysia ini. Sekurang kurangnya ikut tindakan yang telah dibuat oleh UMNO terhadap ahli partinya yang mempertikaikan kaum bangsa yang bukan melayu yang menjadi warganegara malaysia ini.

Jangan tunggu suasana yang tidak menentu baru mahu bertindak, ambillah iktibar sejarah silam, supaya keharmonian kaum akan tetap terjamin. Rakyat malaysia mahu kepada kedamaian, rakyat tidak mampu untuk berada dalam suasana yang tidak aman, kerana ianya akan memusnah sebuah negara. Malaysia tetap Malaysia ianya tidak mungkin akan menjadi seperti Singapore atau Isreal sekiranya kerajaan tidak membiarkan sebarang anasir yang boleh merusakkan perpaduan kaum terlepas dari tindakan.

Pencetus kepada perkara yang sensitif perlu diasing dan diamankan.

No comments: