Monday, October 11, 2010

Batu Sapi lebih mustahak untuk BN.

Mendiang Edmund.

Pilihanraya Kecil DUN Galas sudah tidak bermakna lagi buat BN ini kerana menang atau kalah tidak menjadi kudis gatal sama ada pihak BN atau pun PAS, sekiranya BN menang itu adalah logik kerana PAS hanya menang tipis saja dalam pilihanraya umum ke 12 dan sekiranya PAS menang balik kepada asal.

Sekiranya BN menang tidak memberi kesan dan gambaran apa-apa dalam pentas politik tanahair kerana Kerajaan Kelantan sekarang ini dimiliki parti pembangkang iaitu PAS tapi lainlah pula apa yang berlaku di Sabah nanti ekoran kematain Ahli Parlimen Batu Sapi iaitu Edmund Chong Ket Wah. Di Sabah kerusi parlimen tersebut adalah milik BN.

Mahu tidak mahu BN kena mempastikan bahawa kerusi parlimen Batu Sapi hendak dipertahankan kerana keputusan pilihanaray kecil tersebut akan berhubung rapat dengan pilihanraya Dewan Undangan Negeri Serawak nanti. Kerana isu di Sabah adalah sama dengan isu di Serawak. Sekiranya BN tewas di Batu Sapi itu menandakan alamat yang tidak baik kepada BN Serawak dan juga Sabah dalam pilihanraya umum ke 13 nanti.

Oleh itu seluruh jentera pilihanraya BN hendaklah dikerahkan ke Sabah bagi membantu calun BN supaya menang dan dapat mempertahankan kerusi yang telah dimenangi oleh BN melalui Parti Bersatu Sabah (PBS), sekiranya BN kalah wabnya akan berterusan kepada pilihanraya umum nanti, apatah lagi sekiranya kalah kepada calun Parti Keadilan Rakyat (PKR) maka semangat orang Sabah yang selalu menukar kerajaan akan berkobar-kobar untuk menuju ke PUTRAJAYA sepertimana hasrat pihak Pakatan Rakyat.

Kalau di Galas SPR telah menetapkan tarikh pada 26hb. Oktober hari penamaan calun dan pada 4hb. November hari mengundi, bilakah untuk pilihanraya kecil Parlimen Batu sapi.



No comments: