Wednesday, October 6, 2010

Watikah Perlantikan Tengku Razaleigh telah siap.


Dua Peti Undi di DUN Galas yang akan menentukan kemenangan PAS dalam pilihanraya kecil nanti, kajian ini berdasarkan kedudukan sikap pengundi hari ini yang mana payah untuk BN memecah kubu PAS.

PAS telah pun berkubu di peti undi KAMPUNG PULAI dan KAMPUNG BAHRU yang mana didua peti undi tersebut terdapat kira-kira 2649 pengundi, dijangka PAS akan mendapat lebih kurang 2000 undi. Ini telah memberi petunjuk yang jelas bahawa PAS mempunyai harapan bagi mempertahankan kerusi DUN Galas ini.

Oleh itu BN hendaklah berusaha supaya didua peti undi tersebut tidak menjadi kawasan hitam kepada BN, sekiranya jentera piliharaya BN tidak dapat memecahkan kekukuhan PAS disitu maka agak sukarlah BN untuk mengalahkan PAS nanti. Analisa yang dikemukan ini adalah hasil dari risikan team saya yang telah ke kawasan tersebut.

Walau pun tanpa disuruh kerana minat untuk mengetahui secara dekat pilihanraya kecil DUN Galas ini saya dan team saya akan menjelajah keseluruh 13 peti undi semuannya. Setakat hari ini sudah 6 peti undi telah dirisik dan nampaknya jentera PAS lebih bersedia dari jentera BN.

Walau bagaimana pun, belum boleh dibuat ukuran kerana tarikh piliharaya belum lagi diputuskan oleh SPR dan risikan akan diperhebatkan apabila selesai penamaan calun nanti. Insya Allah peminat blog ini akan saya paparkan kedudukan terkini dari masa ke semasa bagi mendapat gambaran kedudukan dan sikap pengundi.

Dalam menanti bilakah piliharaya kecil DUN Galas ini bermula yang pastinya semua bilik hotel telah ditempah dan harga rumah sewa melambung naik. Peniaga kedai makanan pastinya akan mendapat keuntungan, serta broker-broker politik akan mendapar rezeki sama ada dari PAS ataupun BN.

UMNO Malaysia telah pun siap watikah perlantikan YBM Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Pengarah Piliharaya DUN Galas yang belum pasti adakah YBM Ku Li menerima perlantikan itu atau pun ada kejutan dan sejarah baru akan berlaku selepas 9hb. Oktober nanti. Sejarah baru lagi!


No comments: