Sunday, October 3, 2010

Sepintas lalu.

Makluman: kepada Tenaga Nasional (TNB) saya dapat sms dari seorang sahabat melahirkan perasaan bimbang kegiatan jenayah akan berlaku dikawasan Taman Nanyang, Jinjang Utara Kepong kerana lampu jalan dah tidak berfungsi selama 4malam. Ini membolehkan kegiatan curi dan samun berlaku diwaktu malam. Tindakan segera TNB sangat-sangat dialu-alukan semuga kegiatan jenayah tidak berlaku, jangan nanti nasi sudah menjadi bubur mahu membaiki kerosakan yang terdapat disitu.

Kepada Sdr Ahmad harap baca jawapan komen saya, elok sekiranya Sdr Ahmad dapat menulis dengan lebih terperinci dan memberi pendapat yang bernas diatas tajuk "Kelantan Cipta Sejarah" supaya saya dapat postkan dalam blog ini untuk dibaca oleh umum, mana tahu dengan tulisan Sdr Ahmad akan membuka kebenaran apa yang tersirat dalam tulisan saya.

Anjing adalah sejenis binatang. Ada anjing yang dipelihara oleh manusia dan ada anjing yang dibiar berkeliaran. Anjing yang dipelihara oleh manusia pandai menjaga hartabenda dan keselamatan tuannya bererti anjing pun tahu mengenang budi.

Manusia yang tidak tahu mengenag budi ertinya lebih teruk dari anjing. Itulah dalam pegangan hidup saya, BERBUDI, MEMBALAS dan MENGENANG BUDI akan saya amalkan sesama manusia didunia ini selain cari kerelaan Allah untuk ke Syurga.

Soalan cepumas, Majlis Rumah Terbuka Hariraya yang dianjurkan oleh seluruh rakyat Malaysia sama ada dari orang kampung sehinggalah kepada pembesar negara, sekiranya dihitung berapa juta ringgitkah agaknya dibelanjakan. Mewahnya rakyat Malaysia.

No comments: