Tuesday, June 21, 2011

Genarasi Jalan Tok Semian

Hari ini saya bersama YB. Dato' Cikgu Wan Rahim Ahli Parlimen Kota Bharu dan MPKB BRI bersama orang ramai turun ke Jalan Tok Semian Kota Bharu meninjau dan bergotong royong membersih longkang tersumbat.

Saya berminat kerana nama Jalan Tok Semian adalah sebuah nama yang tak asing kepada genarasi muda pada tahun tujuh puluhan dulu yang berdekatan dengar pasar kubang pasu.

Disitu pada zaman lalu ada banyak kedai kopi yang menjadi tempat berhimpun anak anak muda dan saya juga sering berada disitu. Itulah sebabnya apabila rakan FB Abdullah Norizan melahirkan pengalaman beliau semasa berada disitu dan memaklumkan terdapat longkang tersumbat dan malamnya beliau tak dapat tidur kerana digigit nyamok saya lantas memaklumkan kepada YB. Dato' Cikgu Wan Rahim.

Ekoran prihatin Ahli Parlimen PAS Kota Bharu itu maka hari ini satu perhatian telah dapat diberi terhadap Jalan Tok Semian dengan harapan genarasi akan datang dapat menafaat diatas keperihatian Kerajaan dibawah Pimpinan Tok Guru Nik Aziz dan wakil rakyatnya.

Harapan rakyat disitu semuga MPKB BRI tidak hanya 'gah' pada nama tapi pelaksanaan sebagai sebuah agensi Kerajaan yang benar benar dapat melaksanakan kehendak kerajaan sebagai Kerajaan Berkebajikan.
Published with Blogger-droid v1.6.8

2 comments:

pecinta ISLAM said...

syabas,saya melihat parti PAS semakin ceria sekarang ini...

pecinta ISLAM said...

PAS SEMAKIN GAGAH