Saturday, June 4, 2011

Siapa selepas Husam?

Malaysia sudah terbukti hari ini menjadi sebuah negara yang 'bebas', rakyat boleh buat apa yang mereka suka, mengaibkan orang, menuduh orang, menanyang gambar vedio lucah, dan terbaru ada blogger menuduh YB. Dato' Husam Musa, Exco Kerajaan Negeri Kelantan membayar wang sebanyak RM300,ooo.oo kepada seorang blogger.

Ekoran cerita Husam Musa memberi wang kepada seorang blogger, Presiden PAS, Dato' Seri Haji Hadi Awang telah menjawab pertanyaan daripada pemberita dan menegaskan bahawa parti PAS mengalu-alukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) menyiasat demi membersihkan parti itu daripada terlibat dengan rasuah.

Tapi Haji Hadi tidak mengarahkan PAS membuat lapuran polis terhadap tuduhan tersebut sama ada berita itu benar atau palsu kerana berita tersebut tersiar apabila menjelang pemilihan pimpinan PAS.

Tuduhan terhadap Husam Musa oleh blog yang pro BN yang mengatakan seorang blogger telah menerima wang di negara Cina kini telah dinafikan oleh Blogger yang dimaksudkan itu sepertimana yang dilapurkan oleh portal Malaysiakini. Jadi apa sebenarnya muslihat berita tersebut dan kenapa pula ada 'orang' dikalangan pimpinan PAS seperti melorong supaya wartawan perbesarkan isu tersebut sebelum pemilihan berjalan.

Kini timbul lagi tayangan video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim, terbaru ditayang pula dengan pengedaran baru, pandangan baru yang dikatakan tayangan '4 penjuru' yang mana video tersebut semakin jelas mengelirukan. Video itu juga tersebar dihari menjelangnya Muktamar PAS 2011.

Pihak Kerajaan BN, Polis dan badan penguatkuasa yang ada kaitan dengan penyebaran video lucah semuanya membisu, seperti pengedaran video tersebut dirastui. Trio Datuk 'T' bebas membuat dan mengedar video tersebut. Anwar Ibrahim dihalalkan untuk dihina, dikeji dan diaibkan oleh Kerajaan dan inilah agaknya slogan 'rakyat didahulukan' apabila rakyat Malaysia dibenarkan melihat video lucah yang dikaitkan dengan nama Anwar ibrahim oleh semua lapisan masyarakat termasuklah anak-anak sekolah.

Tapi tak mengapa. rakyat sudah boleh menerima bentuk fitnah begitu, rakyat melihat video licah itu hanya sebagai hiburan, rakyat boleh mendengar cerita Anwar Ibrahim sebagai mendengar lagu yang didendangkan oleh Tan Sri P.Ramlee dan rakyat tidak langsung terpengaruh dengan isu Liwat dan Zina yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Rakyat sudah buat keputusan akan bersama dengan PAS, PKR dan DAP untuk menguasai PUTRAJAYA pada PRU 13.

Kerana rakyat sudah yakin, sekiranya PR menguasai PUTRAJAYA maka banyaklah fail-fail penyelewengan oleh mereke-mereka yang rakus kuasa di PUTRAJAYA akan dapat diadili dan diambil tindakan termasuklah pembuat fitnah yang dapat dibaca di Facebook, Twitter dan Blog-Blog yang tidak bertanggongjawab, ada nama tapi tak ada rupa.

No comments: