Sunday, June 5, 2011

Itu dia punya hal.

"wajib ditukarganti"

Orang kampun, Penarik Beca, Nelayan, Petani, Penjual Kopi, Pekedai Runcit, Pemandu Teksi, Kerani, Guru, Penjawat awam yang beruniform dan tidak beruniform, warung-warung Tomyam, Penjalan Kaki dan berkenderaan semuanya tidak kisah apabila ditanya berhubung isu 'moral pemimpin' sama ada dari kalangan BN ataupun PR.

'Itu dia punya hal" kita kisah kita punya hal, mahu makan, mahu minum pun susah sekarang, barang hari-hari naik. Itulah runggutan yang didengar dari seluruh lapisan masyarakat Malaysia hari ini. Rakyat melahirkan tidak senang hati terhadap Kerajaan BN.

Rakyat tidak peduli apabila Mat Sabu dikaitkan dengan sejarah silam, tapi rakyat semakin bersemangat apabila Mat Sabu dipilih sebagai Timbalan Presiden PAS yang baru. Ramai minat cara Mat Sabu berceramah dan bertindak dan mereka percaya dengan jawatan Timbalan Presiden PAS Mat Sabu mampu mengerakkan PAS lebih hebat dari PRU 2008 bersama Husam Musa, Salehuddun Ayub dan Mahfuz Omar.

Tuan Guru Nik Ab. Aziz Nik Mat, Mursyidul Am dan Tuan Guru Haji Hadi Awang Presiden PAS tentunya akan 'berpaut sila' menanti hasil atas kerja anak-anak buahnya nanti. Mereka hanya menunggu menunjuk jalan yang benar sebagaimana yang dituntut dalam Islam bagi meneruskan wadah perjuangan Membangun Bersama Islam melalui Kerajaan Berkebajikan.

Aktivis, Ulama dan Profesional yang digabungkan dalam Pimpinan PAS kini lebih menyakinkan rakyat untuk menyokong PAS dan PK mengambil alih pentadbiran PUTRAJAYA. Walau pun rakyat tahu rahsia Kerajaan BN yang akan pertahankan PUTRAJAYA hingga ketitisan terakhir tapi PAS, PKR, DAP serta NGO dan rakyat jelata sudah pun mempertajamkan minda bagi menghadapi sebarang kemungkinan.

Dengan satu tekad, dengan satu suara, seluruh rakyat mahu sebuah Kerajaan yang bersih dari korupsi, kroni dan juak-juak yang mementingkan diri, yang tidak peduli terhadap masaalah rakyat. Rakyat mahu melihat sebuah kerajaan yang berkebajikan untuk rakyat dan rakyat mahu tahu siapakah mereka yang terlibat dengan rasuah yang failnya telah disiapkan oleh pejabat peguam negara tapi tidak dibuat pendakwaan.

Kalau menteri, menteri mana, kalau bekas menteri siapakah geranganya. kalau orang kaya berniaga apa. Hanya dengan ubah Kerajaan BN kepada PR saja, nama nama tersebut baru dapat diketahui oleh rakyat jelata.

No comments: