Friday, June 25, 2010

E-Mail dari Abang. 'Complain lagi'

Gelanggang Tenis di Kota Bharu

Sdra newkk,
Berita 'penswastaan' gelanggang tennis tersebut diatas telah menggemparkan sebahagian masyarakat d Kota Bharu.Apa tidak menggemparkan, faciliti yang telah memberi khidmat kepada hampir seluruh masyarakat tenis di Kota Bharu akan 'hilang' buat selama-lamanya, jika sesuatu langkah positif diambil dari sekarang.

Deraf Pembangunan untuk mengambil alih dan menggantikan gelanggang tenis, khabarnya juga telah mendapat kelulusan pihak berkuasa tempatan. Pemaju yang telah berjaya melaksanakan projek ini sedang berangan-angan untuk mendapat keuntungan yang agak lumayan, apabila segala-galanya 'beres' nanti.
Khabarnya juga, tapak gelanggang tenis ini akan digantikan dengan kompleks Kentucky Fried chicken (KFC). KFC telah bersetuju, mengikut satu sumber, untuk menyewa tapak ini dengan sewaan RM25,000.00 sebulan. Berbanding dengan pemaju yang hanya menyewa dengan kadar RM5,000.00 sebulan!! Dari segi arithmetik mudah, pemaju, tanpa berkerja keras, mendapat 'keuntungan' sebanyak RM20,000.00 sebulan!!!

Kerajaan Kelantan yang berprinsipkan Islam, tidak sepatutnya bersetuju dan meluluskan cadangan sebegini. Pertama, ia sudah 'deprive' segala kemudahan riadah pencinta tennis di Kelantan.Jangan ikut sangat kehendak serta kemahuan para pedagang dan kaum kapitalis. Puak ini akan memikirkan apa saja asalkan mendapat keuntungan.

Kedua, sebagai konglomerat sebesar KFC, mereka berkemampuan untuk mencari tapak lain untuk perniagaan mereka.
Ketiga, kerajaan pimpinan PAS Kelantan, sepatutnya lebih 'mesra rakyat' dan sepatutnya memikirkan kehendak rakyat dan senantiasa bersama-sama memenuhi aspirasi rakyat.

Adalah di sarankkan kerajaan PAS Kelantan menkaji semula kelulusan pembangunan gelanggang tenis ini demi kesejahteraan rakyat Kelantan seluruhnya.





No comments: