Tuesday, June 29, 2010

Menteri memusnahkan harapan Najib?

YAB Perdana Menteri ajak seluruh rakyat Malaysia bersama-sama beliau unutk memacu kejayaan dan ingin meletakkan negara malaysia sebagai sebuah negara yang kaya dan dihormati oleh dunia. Misi YAB Dato' Sri Mohd Najib itu jelas bahawa rakyat diminta bersatu untuk membangunkan negara dan mengelakkan pertembongan yang sia-sia.

Kaum cina suka apabila melihat dua orang tokoh melayu bertembong secara terbuka dan kata-mengata yang tidak menguntungkan bangsa dan negara. cabar mencabar diantara Ibrahim Ali, Presiden PERKASA dan Khairy Jamaluddin Ketua Pergerakan Pemuda UMNO yang kedua-duanya menerajui pertubuhan Melayu amat-amat memalukan.

Dalam memperjuangkan memertabatkan bangsa, fahaman politk hendaklah diasingkan, melayu harus bersatu dizaman bangsa lain mengodamkan melayu secara diam dan terbuka, keangukahan bangsa lain yang mempertikaikan tuntutan perlembagaan malaysia harus disekat yang mana pemimpin melayu khasnya yang berjawatan mewakali rakyat hendaklah bergabung untuk mempertahankannya.

Bukan untuk mendabik dada bagi menegakkan perkara yang tidak menguntungkan bangsa dan negara dan dalam Islam bermaaf-maafan itu dianjurkan supaya ujud satu kedamaian dan keharmonian oleh itu Ibrahim Ali dan Khairy Jamaluddin sekiranya mereka adalah pejuang bangsa dan Islam, bermaaf-maafanlah sebelum mengambil masa yang lama takutnya mangkin lama mangkin jauh silauturahimnya.

Begitu juga dengan Menteri-Menteri yang diberi kepercayaan oleh YAB Dato' Sri Mohd Najib, layanlah sahabat, rakan dan rakyat sepertimana mereka belum menjadi menteri, seperti mana mereka belum menjadi pemimpin parti peringkat tertinggi. Kini nampaknya mereka itu lebih banyak mengelak diri dari ditemui oleh sahabat,rakan dan rakyat. Nak kata sibuk nampaknya ada masa bermain golf, minum di coffe haose dan lounge dan membeli belah.

YAB Perdana Menteri akan disukai oleh rakyat sekiranya orang harapan Perdana Menteri menunjukkan sikap ramah seperti Perdana Menteri terutamanya Menteri-Menteri dan Timbalan Menteri yang dilantik atas ihsan YAB Perdana Menteri dan rakyat akan muak kepada Perdana Menteri sekiranya Menteri Menteri dan Timbalan Menteri mengamalkan bidalan 'Sayang bertompok, benci merata'. Ekoran inilah nanti yang akan mengakbitkan rakyat akan menolak kerajaan yang sedia ada.

Saya baru saja mengalami pengalaman yang mana Setiausaha Politik Menteri yang juga Naib Presiden UMNO tak mahu angkat telepon. Wah..... angkuhnya.

1 comment:

Unknown said...

salam,
umno, bersedia jadi pembangkang pada pru13..bye..bye