Thursday, June 24, 2010

"Ribut" Red Carpet di Kelantan.

Red Carpet, nama gelamor di Kelantan sehari dua ini kerana kekecohan menganjur Fiesta Kelantan 2010 yang tak jadi dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia kerana di boikot oleh Kerajaan Negeri Kelantan disebabkan Tok Guru Nik Aziz tidak dijadualkan berucap di Fiesta tersebut.

Usaha anak muda yang gigih dan murni yang bernama Shahrul Nasru Kamaruddin telah dijadikan medan politik kepartian untuk mencari nama oleh pihak-pihak yang berkepentingan sehingga melibatkan sebuah Kerajaan Negeri yang akhirnya gagal untuk dimenafaatkan diatas keikhlasan pihak pengajur iaitu Red Carpet Worldwide Sdn.Bhd.

Takiyuddin Hassan, Exco Negeri Kelantan difahamkan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Red Carpet kerana dikatakan menjejas nama baik Kerajaan Negeri Kelantan yang telah dibuat oleh pihak Red Carpet. Cerita ini agak menarik kerana pertembungan dalam satu keluarga.

Adalah difahamkan Red Carpet telah menerima wang sebanyak RM200,000 dari sebuah agensi Kerajaan negeri bagi menjayakan Fiesta Kelantan itu dan dikatakan dibelakang kelulusan tersebut adalah Ariffahmi menantu kepada Tok Guru Nik Aziz dan yang membuat kenyataan untuk menyaman syarikat Red carper Worldwide Sdn. Bhd adalah YB. Takiyuddin Hassan, Exco Kerajaan Negeri Kelantan iaitu abang ipar kepada Shahrul Nasru Kamaruddin tuan punya Red Carpet.

Yang bagi pitih (wang) adalah usaha menantu kepada Menteri Besar Kelantan dan yang tukang nak saman adalah Abang Ipar kepada tuan punya Red Carpet. Nampaknya dalam kemelut Fiesta Kelantan 2010 itu adalah penglibatan anak beranak. Maka betulah kata blog Kicdiffila bahawa Kerajaan Kelantan bersendiwara dalam hal ini.

Setelah gagal ada pihak menyalahkan UMNO dan Dato' Mustapha Mohamed sedangkan tindakan Dato' Mustapha itu adalah betul supaya pisang tidak berbuah dua kali, Kerajaan Kelantan yang patut disalahkan kerana banyak bersendiwara dalam penlibatannya untuk menganjur Fiesta Kelantan itu. Bagaimana mulanya Fiesta itu hendak diadakan dan apakah tujuannya yang sebenar.

Usaha murni anak muda yang bernama Shahrul Nasru kamarudin itu patut disokong dan diberi galakan bukannya diugut dan disabotaj untuk melemahkan semangatnya yang gigih. Shahrul Nasru adalah anak Kelantan sepatutnya Kerajaan Kelantan memberi sokongan yang berterusan bukan mencari helah untuk mengagalkan usahanya yang bersungguh-sungguh untuk menaikan nama Kelantan.

Tahniah Shahrul Nasru, jangan panik dan jangan putus asa, itulah ujian menuju kejayaan dalam bidang perniagaan. jangan marah kepada Abang Ipar anda Takiyuddin Hassan kerana beliau adalah orang politik seperti juga Ayahnda anda Kamaruddin Abdullah, hanya parti lain-lain dan seperti biasalah UMNO dan PAS tempat orang cari makan.

No comments: