Saturday, June 5, 2010

Fuzi Muda bahaya pada UMNO.

Fuzi Muda dari Perak serah memorendum kepada ROS supaya membuat penyiasatan terhadap tuduhannya bahawa Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuat lapuran tahunan palsu yang dihantar kepada ROS dan meminta supaya diistihar Kongres Parti Keadilan Rakyat yang berlangsung di Kota Bharu pada 28hb. Mei hingga 30hb. Mei tidak sah.

Alasan yang diberi senang saja, kerana persidangan PKR diperingkat cabang di Perak tidak sah kerana tidak cukup koram. Itulah alasan setelah beliau meninggalkan parti Keadilan Rakyat itu yang mana satu ketika beliau mendakwa ada orang yang hendak merasuahnya sebanyak RM50 juta. Semasa beliau dalam Keadilan perkara mesyuarat tidak cukujp koram tidak timbul.

Cerita mesyuarat tidak cukup koram ni, bukan perkara biasa dalanm persidangan tahunan parti-parti politik tidak kira PKR kah, UMNO kah atau PAS kah termasuk juga pertubuhan dan persatuan sukarela,. Saya kira Fuzi Muda tahu perkara ini.

Kenapa Fuzi Mudaa buat memnorendum dan lapuran terhadap PKR saja, kenapa tidak terhadap semua parti politik sekiranya Fuzi Muda ini seorang yang jujur berjuang untuk membantu pihak ROS menjalankan tugas dengan berkesan. Apabila hanya PKR saja menjadi target oleh Fuzi Muda tentu ada muslihatnya.

Kalau dikira bahasa zaman ini, tujuan Fuzi Muda itu berniat jahat, bukan saja jahat terhadap PKR tapi jahat kepada pertubuhan yang lain yang mengadakan persidangan agung tahunan tidak cukup koram termasuklah Parti UMNO yang sekarang ini sedang mengadakan Persidangan UMNO Cawangan yang mana ada cawangan hanya bermesyuarat sambil tertiarap saja.

Oleh itu UMNO hendaklah berhati hati dengan orang seperti Fuzi Muda ini kerana nampaknya seperti mahu membantu UMNO tapi sebenarnya membawa penyakit yang buruk yang boleh merusakkan UMNO. Orang seperti ini sebenarnya tidak ada kejujuran dan tindak tanduknya tidak boleh dipercayai.

Apa yang dilakukan oleh Fuzi Muda itu menguntungkan PKR dan sekiranya ramai lagi orang yang seperti Fuzi Muda ini keluar dari PKR maka senanglah Anwar Ibrahim mengurus PKR dimasa yang akan datang. Sekiranya UMNO mengambil kira orang seperti Fuzi Muda ini maka alamatlah teori 'RAHMAN' sudah sampai ke penghujungnya.

No comments: