Wednesday, March 9, 2011

Mahathir, Tengku Li & Anwar Ibrahim


tak genera tidur.


kuasa ditangan rakyat, jatuh Najib kerana Mahathir?




Daktor Dalam Rumah menceritakan, Empat orang gadis 'ditipai' oleh Anwar Ibrahim yang dibawa oleh seorang India bernama Balla tapi gadis tersebut takut untuk menjadi saksi dalam pembicaraan manakala yang tak kena 'tibai' pula sanggup jadi saksi dan menjelajah negara menuduh Anwar Ibrahim 'tibai' Kakak iparnya pula.

Ini cerita 'tibai' perempuan, tapi tidak diberitahu 'tibai' ikut depan atau ikut belakang dan bukan cerita biasa sepertimana apa yang didakwa oleh Siful yang botol air, berus gigi dan tuala Good Morning Sir telah tidak diterima oleh mahkamah sebagai barang bukti.

Siapa empat gadis yang dikatakan oleh Doktor Dalam Rumah tidak ada siapa yang tahu kecualilah Tun Mahathir Mohamed bekas Perdana Menteri Malaysia orang yang beruntung dapat menatap wajah-wajah gadis yang mengaku telah 'ditutuh' oleh Anwar Ibrahim boleh jadi ikut cara depan & belakang. Ganpam Pak?.

Tibai itu ikut depan, Tutuh itu ikut belakang.

Tun Mahathir tidak akan berhenti mengaibkan Anwar Ibrahim, bencinya tidak kepalang,kerja memalukan Anwar Ibrahim berulang-ulang sehingga sekarang. Boleh jadi Mahathir mudah lupa bahawa Anwar Ibrahim ada anak dan cucu dan Mahathir akan berhenti bercakap untuk memalu dan mengaibkan Anwar Ibrahim setelah mulutnya bisu, matanya buta serta tangan dan kaki putus tak dapat membaca dan menulis lagi ataupun telah terpisah antara roh dan jasad.

Maka balaci-balaci Mahathir (pinjam kata-kata Ibrahim Ali) akan mencanangkan khutbah Doktor Dalam Rumah kepada umum, bersorak menceritakan keaiban Anuar Ibrahim, menghina Wan Azizah dan Izzah serta anak dan cucu Anwar Ibrahim. Apakah masyakarat Melayu yang tahu hukum agama Islam boleh berdiam diri apabila anak bininya diaib dan dimalukan oleh orang lain, dayus dan bacullah Melayu dan Islam itu sekiranya membiarkan orang mengaibkan keluarga mereka.

Tapi sayang disebuah negara Islam seperti Malaysia Kerajaannya membiar dan menyokong apabila ada orang yang mengaku Melayu dan Islam mendabik dada mengaibkan sesama penganut Ugama Islam. Walau bagaimana pun Anwar Ibrahim kena terima hakikat bahawa di Malaysia ini orang yang berkuasa boleh buat apa yang mereka suka dan kerana Anwar Ibrahim sudah tak ada kuasa maka sebab itulah beliau dihina sebegitu rupa.

Cuba lihat nanti apabila Anwar Ibrahim berkuasa, beranikah mereka-mereka yang mendabik dada hari ini membuat cerita untuk mengaibkan beliau, akan ujud lagikah balaci-balaci seperti kata Ibrahim Ali akan mempertahankan perkara yang tidak benar sama ada dari pihak Kerajaan ataupun pembangkang.

Doktor Dalam Rumah (DDR) juga memperlekehkan YBM Tengku Razaleigh Hamzah kerana Tengku Li adalah orang Kelantan yang sudah menjadi rahsia umum bahawa DDR tidak suka kepada orang Kelantan yang tidak menjadi balacinya.

Ingatkah disatu masa dulu semasa DDR menjadi Perdana Menteri telah mengajukan supaya rakyat negeri lain hendaklah mengatasi rakyat Kelantan dalam jawatan pentadbiran kerajaan terutamanya dalam jawatan tinggi perkhidmatan awam. Dihinanya orang kelantan.

DDR mengatakan bahawa Tengku Li tak sabar untuk menjadi Perdana Menteri, satu alasan yang menudung kerakusannya untuk terus menjadi orang yang paling berkuasa di Malaysia. Mana ada riak bahawa DDR akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada orang lain, cuba perhatikan tingkah laku DDR semasa menjadi Perdana Menteri, apa terjadi kepada Timbalan Perdana Menteri bermula dari Tun Musa Hitam, Tun Ghafar Baba dan terakhirnya Anwar Ibrahim.

Oleh kerana DDR itu orang cerdik, apabila merasa bahawa saat-saat kejatuhan mula tiba barulah DDR berundur dan diberi kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi tapi untuk mengekalkan rekodnya sebagai Perdana Menteri yang paling lama, Tun Abdullah ditikam dari belakang pada mulanya tapi oleh kerana tikaman DDR dari belakang tidak menjadi kerana dipertahankan oleh Khairy Jamaluddin terhadap Tun Abdullah maka DDR tikam pula dari depan yang menyebabkan Tun Abdullah terpaksa mengalah dan Khairy jadi mangsanya.

Adakah keikhlasan DDR untuk memberi ruang kepada Tengku Li bagi dinobatkan sebagai Perdana Menteri, jauh panggang dari api, contoh kelasik ialah bagaimana usaha Ibrahim Ali untuk membawa Tengku Razaleigh dalam barisan kepimpinan UMNO Malaysia diera DDR tidak kesampian oleh kerana sebenarnya DDR tidak suka kepada Tengku Razaliegh.

Merekodkan dalam sebuah buku terhadap keaipan orang lain dan memperlekehkan orang lain adalah jelas untuk tidak berterima kasih kepada orang-orang yang membantu DDR sehingga dapat menjadi Perdana Menteri yang paling lama di Malaysia. Bagaimana dengan jasa-jasa Tengku Abdul Rahman, Tun Husein Onn yang mati tidak sebagai ahli UMNO. Bagaimana jasa-jasa orang yang bertugas di Ibu Pejabat UMNO BARU sewaktu UMNO diharamkan juga tidak direkodkan sebagai sebuah sejarah.

Nak tahu hati budi DDR sebenarnya nantilah apabila Dato' Seri Najib membina JAMBATAN BENGKOK dari Johor ke Temasek (Singapura) barulah dapat diukur apakah benar benar berjurus orangnya DDR itu. Atau bengkok seperti bengkoknya Jambatan Bengkok.

1 comment:

exnavy said...

wei hj kelaroh,,, cerita/berita dalam harakah tu lagu mno????????? bodo la mu ni...