Thursday, April 7, 2011

Mana betina itu, Mana Jam tangan Anwar?

Penamaan calun Pilihanraya Serawak tidak menamatkan perbincangan hangat mengenai isu Video Lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim. Isu tersebut terus diperdebatkan sama ada oleh rakyat dikampung, dibandar, oleh media cetak dan eletronik hatta murid-murid sekolah. Isu ini tidak menjadi rahsia lagi terhadap anak-anak sekolah yang boleh membaca dan menonton youtube.

Ini adalah kejayaan usaha yang dilakukan oleh Rahim Tamby Chik, Eskay dan Shuib Lazim yang moral mereka itu boleh dipertikaikan dari semua sudut, termasuk sudut rasuah, perempuan dan ugama. Jadi tidak hairanlah cara pendedahan video lucah tersebut dibuat di Carcosa Negara dan dijemput orang-orang yang terpilih saja untuk dipertontonkan. Muslihat apa agaknya?

"Tamby bin Oskan telah dimasukkan ke hospital kerana kemaluannya dipotong oleh isterinya sendiri disebabkan cemburu apabila mendengar cerita dari jiranya bahawa Tamby telah pergi berzina di Golok sebelah Thailand. Sakitnya hati isteri Tamby apabila hanya mendengar cerita suaminya berzina.

Padahal, isteri Tamby tidak melihat pun apa-apa bukti yang menunjukkan bahawa Tamby pergi berzina di Thailand. Kisah ini mengambarkan kemarahan seorang isteri yang teramat sangat apabila mendengar kisah kecurangan suaminya, apatah lagi sekiranya dapat melihat gambar atau pun video, barangkali bukan setakat kemaluan suaminya dipotong tapi suaminya terus terkam, ditikam dan akan dibunuh."

Tapi lain pula situasi yang dihadapi oleh Datin Seri Wan Azizah, beliau mempertahankan suaminya Anwar Ibrahim dari terus dihina dan diaibkan berhubung dengan penyebaran video lucah kerana beliau sebagai seorang isteri yang arif tentang tubuh badan Anwar Ibrahim tahu bahawa video lucah tersebar itu bukan Anwar Ibrahim pelakunnya dan video lucah itu merupakan satu episod drama untuk mengiabkan Anwar Ibrahim dan keluarganya sahaja.

Orang ramai mulai sangsi terhadap kesahihan pelakun dalam vedio lucah tersebut adalah Anwar Ibrahim apabila Wan Azizah Ismail tampil dengan memberi kenyataan dan menafi dengan sekeras-kerasnya bahawa lelaki yang didapati dalam video lucah itu bukannya Anwar Ibrahim. Kenyataan Wan Azizah itu melemahkan Rahim Tamby Chik, Eskay dan Shuib Lazim kerana mereka yang digelarkan Datok T itu tidak mengenali susuk tubuh badan Anwar Ibrahim secara terperinci.

Wan Azizahlah orangnya yang boleh mengenal pasti dan menentukan susuk tubuh Anwar Ibrahim sebenarnya dari luar dan dalam. Orang lain hanya tahu mengagak sahaja lebih-lebih lagi mereka yang menjadi musuh Anwar Ibrahim, tukang mengambil upah dan penyokong fanatik kepada musuh politik Anwar Ibrahim.

Video Lucah sebenar yang belum ditayang didunia ini akan ditayang diakhirat nanti. Jangan bimbang akan kita dapat lihat aksi-aksi menarik dan memberahikan, jadi didunia ini tak usahlah mudah percaya dengan tuduhan yang ada agenda politik terutamanya berita dan bahan yang didedahkan oleh Rahim Tamby Chik yang kita tahu beliau telah bermusuh dan berdendam dengan Anwar Ibrahim.

Orang yang otak waras tentunya tinggi kepercayaan terhadap Wan Azizah dalam kes video lucah ini kerana Wan Azizah boleh kenal pasti ketulenan watak dan bentuk semua anggota tubuh badan Anwar Ibrahim kalau hendak dibanding dengan Rahim Tamby Chik.

Mustahil tidak ada kemarahan dalam diri Wan Azizah apabila melihat filem video lucah yang mana suaminya sedang beraksi diranjang dengan seorang pelacur, mustahil,. mustahil. Tentu ada perasaan marah dan mual sekiranya benar orang yang berada dalam video lucah itu Anwar Ibrahim. Wan Azizah tidak gelabah dan tidak ada riak wajah perasaan benci terhadap Anwar Ibrahim, itu bererti Wan Azizah tahu bahawa Anwar Ibrahim bukan orangnya yang melakukan adegan sex dalam video lucah tersebut.

Kita mungkin boleh terima sekiranya Wan Azizah tidak marah dan benci kepada Anwar Ibrahim hanya dengan mendengar tuduhan dan cerita dari orangramai atau pun surat kabar, tapi mustahil Wan Azizah tidak marah dan benci kepada Anwar Ibrahim sekiranya dia kenal betul bahawa pelakun itu adalah suaminya, pasti sumpah serandah tersembur dari mulut Wan Azizah dan tak mungkin Wan Azizah sanggup tinggal serumah dengan sauminya.

Betulkah isu video lucah yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim itu adalah seperti menyediakan 'carpet merah' untuk Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat ke PUTRAJAYA. Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Serawak ada sedikit sebanyak kaitannya.


3 comments:

Melayu Termenung said...

DEMI POLITIK APA SALAHNYA BERLAKON DEPAN ORG RAMAI MENGATAKAN ITU BUKAN SUAMI SAYA, DAN SEBAGAI SEORANG ISTERI WAJIB TAAT PADA SUAMI..KERANA SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI SUAMI..HEHEHE

abah said...

tuan..video tersebut dato t kata dirakam pada 21 feb 2011..kta tgk wajah yg mirip anwar itu tidak berjanggut..dan cuba tuan lihat video masa anwar hadir ke mahkamah kes saiful tu pada 22 feb 2011..pada masa tu anwar ada janggut..ni yg musykill ni..mcm mana janggut boleh tumbuh begitu cepat x smpai sehari?

Jembal Jambu said...

orang yang tak caya pahla-dosa aakan suka buat fitnah, reka fitnah, sebarfitnah, cayafitnah, sorak orang kena fitnah. Kalaupun betul biar mahkamah buat keputusan.kalu tidak dosa beasar oai! neraka kawan!. Jangan langgar perintah Allah.Selamat Tolak Fitnah Kerana Taat Perintah Allah.