Saturday, April 25, 2009

Kesal, SU Agong UMNO masih orang lama.

Terkejut saya apabila Dato' Najib umum nama Tengku Adnan Mansor sebagai Setiausaha Agong UMNO Malaysia, terkejut bukan kerana benci Tengku Adnan tapi kerana sayangkan parti UMNO, parti yang dulu dikenali sebagai Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu, perti tempat orang melayu bergantung harap, parti yang akan menentukan terbentuknya kerajaan. Parti yang saya harap dapat menumpang, tapi rupa-rupanya Dato' Najib selaku Presiden tidak melaksanakan kehendak akar umbi, kerana sudah terbukti dimasa Tengku Adnan jadi Setiausaha Agong tidak semua Bahagian dapat mengadakan persidangan perwakilan, bermaknanya ada Bahagian yang beliau tidak mampu menyelesaikan masaalah. Bahkan menimbulkan masaalah.

Masaalah kecil di Bahagian Ketereh pun beliau tidak mampu menyelesaikan, inilah rupanya pembaharuan yang hendak diterjemahkan dalam angkatan Dato' Najib. Saya khuatir UMNO nanti dipenohi oleh kroni-kroni, yang memutuskan segala keputusan dengan memihak, sebagaimana telah berlaku di Bahagian Ketereh.

UMNO akan lebih lagi parah, setelah pentadbirannya masih ditahap lama, orang lama dan keegoan terserlah. Apakah dalam 3 juta ahli UMNO diseluruh negara ini tidak ada seorang pun yang layak selain daripada Tengku Adnan. Tenangkah UMNO di Wilayah Perseketuan dengan melantik Tengku Adnan sebagai Setiausaha Agong UMNO Malaysia. Kenapa Dato' Najib meletakkan nasib UMNO ditangan seorang yang ada masaalah pentadbiran yang tidak tulus dan cekap yang tidak mampu untuk menyelsaikan masalah yang kecil.

Sayang, UMNO yang sepatutnya menjadi product yang laris, tiba tiba menjadi product yang hilang pelanggangnya kerana kurang arif Presiden melantik pegawai pentadbira pengurusan penjualan tidak kena orangnya.

UMNO sebenarnya untuk siapa?


No comments: