Saturday, April 4, 2009

Pak Lah, sudah jatuh ditimpa tangga !!!

Berita baik untuk sesiapa yang lari,terbuang ataupun dibuang dalam Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) untuk menyertai kembali, Ini ditegaskan oleh Dato' Najib selaku Presiden UMNO dalam satu mjalis dimana beliau telah menerima borang keahlian UMNO daripada Tun Mahathir, Tun Siti Hasmah dan Mokhzani yang ingin menyertai semula UMNO setelah beliau keluar UMNO dizaman Tun Abdullah (Pak Lah) jadi Presiden UMNO.

Inilah tauladan terbaik yang telah ditunjukkan oleh seorang Negarawan, keluar UMNO kerana tidak setuju dengan Presiden dan masuk semula UMNO bila bila masa dia suka, Dan Presiden kita yang baru pun mengalu-alukan, bukan setakat Tun Mahathir dengan anak beranaknya saja bahkan Presiden juga mengatakan, sesiapa saja boleh menyertai semula UMNO untuk memperkukuhkan parti.

Dalam hal ini, kepada orang-orang melayu yang dulu penyokong dan ahli UMNO, inilah masanya untuk menyertai kembali, peluang ini hendaklah dianggap sebagai peluang keemasan kerana peluang ini tidak lama. Terutama kepada wakil-wakil rakyat melayu yang tidak berada dalam UMNO, inilah masanya, kembali kepangkal jalan. Peluang sedang menanti.

Bagaimana dengan Dato' Ibrahim Ali, rasanya inilah masanya yang ditunggu-tunggu, idolanya , Tun Mahathir telah berkepik dengan Dato' Najib, Dato' Him bila lagi. Dan mereka yang dah jadi Yang Berhormat yang bercita-cita untuk menduduki dalam barisan kerajaan, inilah masanya berdamai dan berpaling tadah, terutamanya dok dalam Pakatan Rakyat pun sebagai pak turut saja, nak makan pun payah, hari hari dikejar pengundi.

Lepas tu sampai pilihanraya, kalau tak dipilih calun, keluar parti dulu, bertanding atas calun bebas ataupun calun parti lain, kalau kena pecat pun tak apa, dah menang tu, masuk balik UMNO tentu diterima balik seperti Tun Mahathir. apa susah, tukar parti bukannya tukar ugama. Lagipun ada orang ugamanya Islam tapi kehidupannya sebagai manusia munafik.

Bagaimana orang UMNO dikampung?, setuju tak !.

No comments: