Saturday, April 18, 2009

Presiden UMNO jangan terpedaya?

Yang ku dengar, sama ada betul ataupun tidak harap dimaafkan, kerana takut-takut yang ku dengar ini betul betul berlaku dan terjadi, berakit rakit kehulu berenang renang ketepian, beringat dulu baru senang kamudian.

Pada 24hb. April nanti, kabarnya Majlis Tertinggi UMNO akan bermesyuarat, inilah mesyuarat pertama sejak Dato' Najib menjadi Presiden dan tentunya dalam mesyuarat pertama ini, soal perlantikan perlantikan akan dibuat terutamanya perlantikan pegawai parti di peringkat Ibu Pejabat, iaitu Setiausaha Agong, Ketua Penerangan, Bendahari serta 10 orang Ahli Majlis Tertinggi.

Pegawai parti ini akan jadi jentera kanan bagi mempastikan sesautu organisasi itu dapat berjalan dengan baik, sempurna dan jayanya, rusak jentara ini maka punah dan hancurlah organisasi tersebut, dalam erti katanya organisasi itu boleh dijual dengan timbang kati.

Mereka inilah yang akan menjualkan product UMNO, semuga UMNO laris dibeli oleh rakyat yang mana apabila laris dibeli maka terbelalah UMNO dan akan menanglah apabila setiap kali ada pilihanraya. Tapi kalau si pejual itu kelihatan tidak disukai oleh pembeli maka product yang bagus pun tidak akan laku dan sekiranya product itu tidak laku maknanya perniagaaan itu akan hancur dan bangkerap. UMNO akan bangkerap sekiranya pengerak penting dalam pentadbiran organisasi itu, orang ramai membencikannya terutamanya jawatan SETIAUSAHA AGONG.

Setiausaha Agong sekarang harus ditendang dari berada di Ibu Pejabat UMNO, apatah nak takbir supaya UMNO lebih mantap, kes-kes kecil pun tak mampu hendak diselesaikan, kalau UMNO masih mahu dijadikan parti yang relevan untuk rakyat Malaysia menyokong dan mendokongnya, disinilah Presiden UMNO kena serius untuk melantik orangnya, kekal Setiausaha Agong yang sedia ada bererti sengaja ingin menghilangkan kepercayaan rakyat untuk membeli product UMNO. Percayalah suara akar umbi.

Begitu juga dengan perlantikan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri-Negeri, berilah tugas kepada orang yang tidak membawa masaalah kepada perti, berilah tugas kepada orang yang ada semangat juang untuk memperkasakan parti, jangan lantik orang yang hanya pandai mendabik dada tapi rakyat telah muak kepadanya, asyik memperkayakan diri dan juak-juaknya saja, masaalah parti tidak diutamakan, bersungguh setelah pilihanraya hampir tiba kerana menanti peruntukan jatuh keriba.

Tulisan ini adalah SIGNAL awal dari akar umbi.

No comments: