Monday, April 27, 2009

Baru Mukadimah dari dairy JP

Malam tadi saya dihubungi oleh TVONE Indonesia melalui telepon untuk siaran langsung diatas tajuk' Manohara' yang mana pihak TV mahu kepastian berhubung dengan cerita bohong yang telah dibuat oleh Ibu Desy.

Apabila saya ditanya, apakah benar Manohara dianaiyai oleh suaminya seperti dadanya silet-silet (celar-celar), saya jawab tidak, itu cerita bohong, Manohara sihat-sihat saja, kelmarin Manohara hadir di Majlis Kenduri merainkan perkahwinan Anak Husam Musa dengan gadis Indonesia dan pada malamnya TT dan Manohara bersama 100 ribu rakyat malaysia menyaksikan perlawanan akhir bolasepak diantara Kelantan dan Selangor. Lantas ibu Desy mencelah katanya itu tidak benar.

Saya tidak dberi banyak masa untuk menghuraikan kebohongan yang diceritakan Desy di media Indonesia berhubung dengan tuduhan fitnah yang dibuat terhadap YAM Tengku Temenggong Kelantan, (menantunya Desy), suaminya Manohara. Cerita yang sengaja diada-adakan itu bagi menjatuhkan maruah menantunya kerana teramat marah diatas tindakan TT membawa balik Isterinya kepangkuan setelah dipisahkan oleh Desy selama hampir 4 bulan.

Kepada rakyat Indonesia, cerita mengatakan Manohara di culik dan di silet silet dadanya tentulah menimbulkan kemarahan, bukan rakyat Indonesia saja yang marah, rakyat Malaysia juga marah, Kenapa begitu sekali jahatnya YAM Tengku Temenggong? terhadap seorang gadis yang cantik dan menawan. Kenapa begitu zalimnya YAM Tengku Temenggong terhadap Isterinya, inilah yang menjadi topik perbincangan yang dikira hangat juga di Indonesia dan Malaysia.

Ternyata tuduhan Desy terhadap YAM Tengku Temenggong itu tidak benar dan sengaja direka-reka untuk menarik perhatian bagi mencari simpati untuk Desy dapat berjumpa dengan anaknya yang telah dibawa pulang oleh TT ke Kelantan.

Desy tahu sekiranya diambil waktu yang lama, anaknya Manohara akan kurang mengikut cakapnya, kerana pekong akan terbuka. Desy juga tahu betapa sayangnya Manohara kepada TT sehingga Manohara menulis disehelai kertas mengatakan bahawa "saya kahwin dengan kamu kerana saya cinta kamu", ini di jelaskan dalam keterangan Desy kepada wartawan.

Soalan kedua yang diajukan kepada saya ialah, bolehkah dipertemukan Desy dengan Manohara, jawab saya senang, kenapa tak boleh?, Kan YAM Tengku Temenggong itu menantunya, hubungilah dengan berhemah, jangan sudah mencaci baru usaha nak jumpa dan kata saya lagi kalau mahu jumpa pun kenalah dalam keadaan yang waras. baru ada maknanya.

Kesimpulannya, pertemuan diantara Desy dan Manohara tidak boleh menentukan masa depan Manohara dan TT akan bahagia seperti hari ini, kerana Desy ada 'power' yang boleh mempengaruhi Monahara supaya ikut katanya 100%. Saya faham dan tahu perangai Desy setelah lebih 2 tahun mengenalinya.

Ada orang kata, kalau benar Manohara tidak di silet-selit kenapa tidak diketemukan Manohara dengan ibunya Desy, ketahuilah bukan pasal Monahara sakit yang membuatkan Desy mahu ketemu, tapi ada muslihat lain yang hendak disampaikan kepada anaknya. Kerana semasa Dewi berada di Malaysia dan sempat bertemu saya beliau lari tidak mahu berbicara pasal adiknya kerana saya memberitahu Manohara baik-baik saja.

Dalam hal ini eloklah Desy pasrah, tak usaha gembar gembur dengan menjaja berita palsu dan cuba mempengaruhi rakyat Indonesia supaya membenci bangsa Malaysia, tidak ada untung untuk negara Indonesia dan rakyatnya berkelahi dengan Malaysia kerana seorang Desy, sedangkan Manohara 'Cik Puan Temenggong Kelantan' aman bahagia dalam Istana Mahkota.

No comments: