Wednesday, April 22, 2009

Berita BOHONG. Kerabat Kelantan dera isteri.


Terkejut saya apabila diberitahu oleh Abang Zainal bahawa dalam blog Malaysiakini keluar berita bertajuk 'Kerabat Kelantan didakwa dera isteri', pada mulanya saya tidak percaya kerana diwaktu itu saya dalam kereta bersama dengan YAM Tengku Temenggong Kelantan (TT) dari bercuti di Bukit Freser bersamanya dan Isterinya menuju pulang.

Apabila sampai dirumah saya buka blog Malaysiakini dan ternyata cerita Abang Zainal itu benar dan saya tersenyum sendirian. Kenapa cerita PALSU itu di siarkan dalam blog yang ada kualiti berita, mudah saja disiarkan berita yang dipetik dari surat kabar Indonesia, yang mana surat kabar dan TV Indonesia yang menyiarkan berita tentang keburukan YAM Tengku Temenggong Kelantan itu adalah PALSU dan FITNAH.

Isunya dalam berita berita yang disiarkan adalah:-

1. Penculikan.
Mana ada istilah menculik, apabila suami membawa pulang isterinya kerumah.

Mana ada istilah penculikan, apabila anak tak dapat berjumpa dengan maknya.

Culikkah namanya apabila suami mahu isteri tinggal bersama-samanya.

Culikkah namanya apabila suami hanya melayan kehendak isterinya dengan tidak melayan kehendak ibu mertua dan kakak iparnya.

Culikkah namanya apabila suami hidup aman bahagia dengan isterinya tanpa diganggu gugat oleh ibu metuanya dan kakak iparnya.

gambar-gambar dalam blog berikut adalah terjemahannya:-

http://www.toughlane.blogspot.com

Kita hendaklah adil dalam menyiarkan berita, supaya nama baik dan maruah orang dijaga. jangan kerana untuk mendapat pelanggang spt Malaysiakini terus menyiarkan berita yang tidak benar, walaupun pemberi maklumat itu adalah orang yang terdekat. Siasatlah dulu.


No comments: