Tuesday, April 28, 2009

Dairy JP. "Manohara bahagia dalam Istana".

Kenapa ramai lagi tidak mahu terima kenyataan, bahawa Cik Puan Temenggong CPT (Manohara) tidak disiksa, tidak dianiaya, tidak di silet-silet sebagaimana dakwaan Ibu Dasiy. Penjelasan, Gambar dan Visual kegembiraan dan keasyikan Cik Puan Temenggong nampak dengan jelas. Kenapa masih ada lagi orang "gila ingin bermusuh".

Kenapa mahu diseretkan permusuhan diantara kita, sedangkan banyak lagi kerja lain yang harus difikir dan diberi keutamaan untuk membina negara supaya lebih maju dan lebih kaya, semuga semua kita akan dapat hidup aman dan bahagia.

Kenapa anda yang menyokong Ibu Dasiy (ternyata dakwaannya bohong) mahu dikaitkan cerita fitnah itu dengan kemarahan terhadap rakyat Malaysia, sedangkan rakyat anda yang bernama Manohara dan diberi gelaran Cik Puan Temenggong di puja sebegitu rupa oleh pihak Istana Kelantan, kemana saja yang Cik Puan Temenggomg hadir dalam majlis rasmi CPT di PAYONG tanda kebesaran.

Apa sebenarnya yang tertanam dalam kepada anda, dalam kita usaha supaya keakraban terjalin erat diantara kita, ada suara--suara sumbang lahir supaya kita berbalah (berkelahi/bermusuh), kenapa kita harus berdengki dengan kebahagian Cik Puan Temenggong dengan YAM Tengku Temenggong, sepatutnya kita terus berdoa semuga mereka berdua diberi limpah rahmat dan percepatkan mendapat zuriat.

Marilah kita semua bertindak waras, jangan pula kita terikut tidak waras kerana dipengaruhi oleh lakunan ke tidak warasan Ibu Dasiy. kerana orang yang waras tidak akan membuat cerita untuk memburukkan anak dan menantu. Sebenarnya bukan Tengku Temenggong dituduh jahat yang hendak dipersembahkan oleh drama Ibu Dasiy, tapi dia usaha untuk mendapat simpati masyarakat kerana ingin melindungi "kasus-kasus lain yang telah dia lakukan" dan beliau berharap sangat untuk dapat bertemu dengan Manohara untuk membantu dan menolong kesempitan yang beliau akan hadapi nanti?.

Kapada anda yang bersimpati dengan Ibu Dasiy, boleh saja. tapi jangan cuba menyakiti dan menghina Tengku Temenggong yang sudah lama bersabar terhadap sikap Ibu Dasiy. Kesabaran Tengku Temenggong itulah yang sepatutnya kita mendokong, bukanya dengan mecaci. Anda yang tidak merasa keperitan yang ditanggong oleh YAM Tengku Temenggong yang direncanakan oleh Ibu Disay, tidak seharusnya menyokong Ibu Dasiy dengan membabi buta.

Sayalah orangnya yang boleh menjelaskan semua perkara, tapi saya tak mahu membuka pekong Ibu Dasiy, kerana akan menjatuhkan maruah. kepada Ibu Dasiy cukuplah usaha untuk memalukan YAM Tengku Temenggong kerana akhirnya tidak ada siapa yang untung, kerana kita wajib percaya, Jodoh pertemuan ditangan Tuhan.

Kepada Ibu Dasiy berdoalah, marilah kita sama-sama ke Mekkah untuk mengerjakan Ibadah Haji tahun ini sebagaimana kita berjanji di Mekkah, hantarlah Dewi belajar, duduklah di Appartment Pakubuwano itu, gunakanlah mobil CPT itu ibu. Bertaubatlah, buangkan yang keruh ambilkan yang jernih, saya sentiasa sedia membantu untuk kebaikan dan kebahagian Cik Puan Temenggong.

Dan kepada anda yang dengki atas kebahagian CPT dan TT, stoplah mencurah minyak, siapa saja yang ingin mendapat berita terbaru berhubung dengan kegiatan CPT bolehlah email saya yang terdapat disisi blog ini. bertanyalah dan saya akan menjawab secara jujur.

No comments: