Tuesday, April 14, 2009

Lagu Warisan

Apa dah nak jadi dengan UMNO, dah lah kalah teruk dalam pilihanraya yang ke 12 lalu, beberapa negeri jatuh ketangan parti pembangkang, kini bercelaru pula di Negeri Trengganu, sikap yang kurang baik ditunjukkan oleh wakil rakyat UMNO, begitu juga di Negeri Perlis berlaku pertembungan diantara Menteri Besar dengan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri.

Semua ini berlaku kerana roh perjuangan UMNO sudah tidak tebal dalam diri, sudah tidak peduli akan nasib anak bangsa dimasa yang akan datang, hilang pendoman, masing-masing gah dengan kedudukan, tanpa mengira rakyat yang dibawah, yang siang malam bekerja untuk kemenangan parti yang didokong iaitu UMNO (Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu) sebuah parti yang memperjuangkan untung nasib orang-orang melayu dulu, kini dan untuk selama-lamanya.

Tapi malang, orang yang diangkat dan dijulang telah mempersia-siakan mandat yang diberi oleh rakyat, mandat untuk menjaga kuasa orang-orang melayu, pemimpin UMNO ini tidak serik-serik dengan perpecahan melayu melalui berbagai bagai parti, sesama UMNO pun mereka mahu tunjuk tebiat berpecah. pemimpin apakah macam ini?.

Kalau orang yang diberi tempat dan kedudukan dalam parti tidak mengamalkan konsep perpaduan, konsep bersatu, bersetia, siapa lagi yang hendak diharap untuk memperkukuhkan perjuangan parti, inilah yang akan melemah dan mengalahkan parti, bukan rakyat dah tak sokong UMNO tapi pemimpin yang membuat rakyat muak untuk menyokong UMNO.

Mana Jawatankuasa Displin Parti, apakah JKDP bertugas hanya untuk mengenakan hukuman kepada orang yang mahu mencurahkan khidmat kepada parti dan tidak mengambil tindakan serta menghukum mereka yang ingin menjatuhkan maruah sebuah kerajaan yang dipimpin oleh UMNO. Sungguh tidak adil dan bertambah tidak adil apabila hukuman yang dijatuhkan hanya kepada mereka yang dipilih untuk dihukum saja.

Marilah kita sama sama menghayati lagu warisan ini. semuga kita insaf dan sedar betapa perlunya kita bersatu, melayu bersatu dan bersatu.

Lagu Warisan

anak kecil main api
terbakar hatinya yang sepi
airmata darah, bercampur keringat
bumi dipijak milik orang

nenek moyang kaya raya
tergadai seluruh harta benda
akibat sengketa sesamalah kita
cinta lenyap diarus zaman

indahnya bumi kita ini
warisan berkurun lamanya
hasil mengalir ketangan yang lain
peribumi merintis sendiri

masa depan sungguh kelam
kan lenyap peristiwa semalam
tertutuplah hati, terkunci mati
maruah peribadi dah hilang

kini kita cuma tinggal kuasa
yang akan menentukan bangsa
bersatulah hati, bersama berbakti
pulih kembali harga diri

kita sudah tak ada masa
majulah dengan maha perkasa
janganlah terlalai teruskan usaha
melayukan gagah di nusantara.

Disebelah ada youtube untuk lagu warisan, sila klik untuk hafal menyanyi.

No comments: