Sunday, March 13, 2011

calun-calunnya ialah..,,,,,,,,.?

Hujan renyai renyai tidak menghalang kehadiran orangramai dimajlis kenduri pernikahan dan perkhawinan yang telah berlangsung di Kelantan dimusim percutian sekolah sekarang ini.

Ini menunjukkan semangat kekitaan dan kekeluarga masih kukuh menjadi ikatan dikalangan.masyarakat di kelantan walau pun mereka tidak sehaluan dalam menyokong parti yang mereka dokong.

Tentunya apabila saya menghadiri dimajlis tersebut banyak pertanyaan dari orang kampung yang mengenali saya bertanya perihal perkembangan politik tanahair sekarang ini yang berkisar dari kes perbicaraan Anwar Ibrahim, pilihanraya serawak, Politik Kelantan terutamanya Parlimen KETEREH, Dan kenapa saya keluar UMNO.

Ramai kalangan pengundi mahu tahu dari sudut pandangan saya terutamanya siapakah calun UMNO yang dirasakan sesuai bertanding dalam pilihanraya UMNO dalam kawasan KRTEREH sama ada parlimen atau pun Dewan Undangan Negeri.

UMNO ada ramai orang yang boleh bertanding tapi tidak ramai yang boleh menang, jawab saya dan ada berbagai bagai keadeh untuk memilih calun yanh boleh diketengah sebagai calun.

Sekiranya UMNO memikirkan calun yang boleh menang nanti adalah mesti dikalangan anak-anak Tok Guru atau dikalangan Guru atau pun dikalangan Ustas hatta dikalangan ahli perniagaan, mereka ini telah dipilih oleh UMNO Bahagian untuk dicalunkan.

CALUN PARLIMEN:-
Anwar Musa (anak tok guru Haji Musa)
Cik Gu Ahmad Yani.(Guru)
Mat Harun Ab.Rahman (Ustaz)
Roslan Hamid (Ahli Perniagaan)

CALUN DUN KOK LANAS:-
Alwi Che Mat (Anak Tok Guru Che Mat)
Cik Gu Mohd Amin Yusof (Guru)
Kamaruddin Said (Ustaz)
Ahmad Deraman (Ahli.Perniagaan)

CALUN DUN KADOK:-
Haji Lotpi Mohd.Nor.(Anak Tok Guru Hj.Nor)
Ghazali Yusof (Guru)
Mohamed Jusoh (Ustaz)
Basri Awang (Ahli Perniagaan)

CALUN DUN MELOR:-
Habib Zamzam Hj.Latif (Tok Guru Hj.Latif)
Osman Omar (Guru)
Mohd. Awi Ab.Rahman (Ustaz)
Zakaria Ab.Rahman (Ahli Perniagaan)

inilah calun calunnya.
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 comment:

exnavy said...

yang dok sibuk dengan calon BN tu bakpo? kalu doh bukey ahli umno bo la dok caro ko umno nya... napok sangat demo ni jenis perah nunging dalam umno? baso tok hj klaroh sungguh la demo ni....