Thursday, September 23, 2010

Masih kukuhkah BN?.


Sekiranya Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak leka dengan permainan orang-orang harapannya dalam Parti UMNO dan Kerajaan, kuasa yang ada ditangan beliau hari ini tidak mustahil akan terlepas kepada Pakatan Rakyat yang sedang merancang untuk menuju ke PUTRAJAYA pada pilihanraya umum ke 13 nanti.

Isu-isu kemewahan melampui yang didakap oleh sebahagian pemimpin parti diperingkat Bahagian dan sesetengah Menteri yang masih lagi berjawatan selain bekas-bekas menteri yang masih menayang kemewahan adalah menjadi salah satu isu yang akan diketengahkan yang boleh difahami dan yakini oleh rakyat bahawa pelakuan rasuah dan penyalahgunaan kuasa masih berlaku dalam kerajaan dibawah pentadbiran Dato' Sri Mohd Najib secara meluas.

Kekayaan Ketua-Ketua Bahagian yang tidak mempunyai rekod perniagaan yang mutlat menyebabkan rakyat setempat mencurigai kekayaan yang ada kepada Ketua Bahagian tersebut kerana sistem pengagihan projek diletakkan dibawah bidang kuasa Ketua Bahagian. Bagaimana Ketua Bahagian menjadi kaya mendadak sedangkan tidak ada syarikat perniagaan yang dimiliki oleh Ketua Bahagian sebelum daripada ini.

Begitu juga gelagak para Menteri yang memilih untuk melayan ahli-ahli parti, mereka suka berurusan dengan ahli parti yang mempunyai jawatan penting seperti Ketua Bahagian dan Wakil Rakyat, ahli biasa dan setakat Ketua Pemuda yang tidak koprat jangan diharap dapat layanan untuk bertemu dengan menteri secara mudah, kalau dapat pun kena cari cannel yang kena dengan menteri tersebut.

Para pemimpin kena ingat, Tugu yang dibina dengan kukuh akhirnya akan tumbang apabila rakyat berpakat untuk menumbangkannya, yang akan menjadi sedih apabila tugu itu ditumbang oleh rakyatnya sendiri kerana tidak puas hati dengan gelagak dan layanan oleh mereka yang diberi kuasa untuk mentadbira buat sementara.

Yang menjadi malang kepada ahli-ahli UMNO ialah apabila para pemimpin UMNO telah memberi peluang kepada penyokong parti lawan untuk mengalahkan UMNO dengan senjaga membuat perkara-perkara yang tidak disukai rakyat.



No comments: