Saturday, September 18, 2010

Apakah UMNO akan tunduk kepada PERKASA?

KJ tak akan mudah mengalah
Khairy Jamaluddin (KJ), Ketua Pergerakan Pemuda UMNO telah mula diasak oleh rakan-rakan dalam parti UMNO berkenaan isu PERKASA. Kini Ibrahim Ali tidak tersisih daripada pemimpin UMNO untuk terus mempromosikan PERKASA kepada rakyat Malaysia.

KJ sebelum daripada ini telah mendapat semangat untuk terus mengerakkan Pergerakan Pemuda BN setelah dia di sokong oleh Tengku Adnan Mansor, Setiausaha Agong UMNO Malaysia dalam isu supaya ahli-ahli UMNO menjauhkan diri daripada PERKASA.

Musuh KJ dalam pertandingan merebut jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia telah bersuara berhubung isu PERKASA dengan UMNO. Dua orang yang tewas kepada KJ dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO Malaysia nampaknya semacam berpakat tidak menyokong pendapat KJ dan Setiausaha Agong UMNO Malaysia.

Khir Toyol berpendapat PERKASA lebih baik daripada Pemuda UMNO dalam memperjuangkan kepentingan bangsa melayu dan Mukhriz Mahathir pula berpendapat perjuangan PERKASA selari dengan konsep BN dan tidak pernah menjejaskan kaum lain.

Sudah nampak jelas Khir Toyo dan Mukhriz Mahathir tidak sependapat dengan KJ dan Tengku Andan Mansor dalam isu PERKASA. ini boleh diperdebatkan dalam forum UMNO kerana percangahan pendapat ini sedikit sebanyak boleh menjejaskan imej UMNO itu sendiri. Nampak jelas bebas bersuara dikalangan pemimpin UMNO tidak menguntungkan parti. Apatah lagi sekiranya pendapat itu bukan boleh menguatkan parti tapi merupakan penghinaan kepada KJ dan Tengku Adnan, ertinya menyangah kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dan Setiausaha Agong UMNO.

Sekiranya kenyataan yang dibuat oleh Tengku Adnan Mansor selaku Setiausaha Agong UMNO atas arahan Presiden UMNO maka adalah teramat malang sekiranya Khir Toyo dan Mukhriz Mahathir tidak diambil tindakan, dibiarkan membuat kenyataan yang boleh memalukan air muka KJ selaku Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan Tengku Adnan Mansor selaku Setiausaha Agong UMNO Malaysia, kerena nanti apabila ada arahan dari KJ dan Tg.Adnan Mansor tidak akan ada sesiapa yang akan ikut. Ini amat memerahkan UMNO nanti.

Betulkah untuk memperjuangkan nasib orang melayu, PERKASA lebih kuat daripada UMNO atau UMNO sudah semakin hilang kepercayaan oleh orang melayu, atau orang melayu yang ramai sudah tidak mahu menyokong UMNO dan PERKASA kerana mengikut kata KJ bahawa 99% ahli PERKASA adalah terdiri daripada ahli-ahli UMNO.

Apa-apa pun semua kenyataan yang dibuat oleh mereka itu, KJ, Tengku Adnan Mansor, Khir Toyo dan Mukhriz Mahathir adalah merugikan UMNO dan BN dalam menghadapi pilihanraya umum ke 13 nanti. kerana Kenyataan Khir Toyo dan Mukhriz akan memberi kesan kepada undi bukan melayu untuk mengundi BN dan kenyataan KJ dan Tengku Adnan akan merugikan BN kerana orang melayu yang sokong PERKASA sudah kecil hati dengan penghinaan terhadap PERKASA kerana memang betul ahli PERKASA adalah melayu yang sokong UMNO. Orang melayu yang sokong PAS dan Keadilan Rakyat tidak menyokong PERKASA.

Mungkin ada lagi pemimpin UMNO akan bercakap soal PERKASA, ada yang sokong PERKASA dan ada yang tidak menyokong, semua itu tidak menjadi masaalah kepada Ibrahim Ali kerana Ibrahim Ali ada strategi terakhir yang masih lagi dirahsiakan kemana sebenarnya beliau mahu membawa PERKASA.

Yang pasti PERKASA akan bersama Tun Mahathir Mohamed di Station Keretapi Pasir Mas pada 25hb. September ini dengan tujuan menghimpunkan orang Kelantan yang sudah tinggi semangat perjuangan Melayu.

2 comments:

Detguaq said...

Masih adakah air muka kj? Adakah dia oernah mengambil kisah air muka pemimpin terdahulu yang terserlah jasanya?
What's comes around goes around.

Bagaimana pula jika kenyataan adnan dan kj tidak mengikut hiraki?

Unknown said...

pemuda umno doing noting in defence of malay right so... go to hell to pemuda umno, bye....