Wednesday, March 17, 2010

Lapurlah kepada POLIS.

Membaca blog, www.kickdefella.wordpress.com membuat saya gerun, pendedahan terbaru berhubung Usaha Menabalkan Sultan Kelantan Yang Baru Dalam Proses amat-amat mengejukkan. Apakah betul cerita yang ditulis oleh Kickdefella, kerana adalah mengaibkan rakyat Kelantan sekiranya cerita yang ditulis oleh blogger itu sengaja diada-adakan. Itu boleh dikatakan suara yang boleh mencemarkan Institusi D'Raja Kelantan.

Oleh itu saya sebagai rakyat Kelantan menyeru kepada sesiapa saja yang membaca blog saya ini terutamanya rakyat Negeri Kelantan supaya tidak berdiam diri, Ayuh bacalah blog tersebut dan selepas itu terus ke balai POLIS yang berdekatan untuk membuat lapuran polis terhadap tulisan blogger itu. Tulisan itu sangat-sangat menguriskan hati terutamanya semacam ada perkara yang betul akan berlaku.

Mengapa Halim dan Sukri memanggil pemberita dan meminta supaya butir penerangan mereka itu tidak boleh ditulis dalam akhbar, apa sebenarnya motif perjumpaan itu, kenapa harus ada perjumpaan tertutup dengan pemberita sedangkan pemberita adalah sumber penyampaian maklumat kepada rakyat. Apa salahnya penerangan itu diwar-warkan juga kepada seluruh rakyat jelata, supaya rakyat dapat tahu apa sebenarnya yang sedang berlaku sekarang.

Saya juga ingin mengetahui apakah butir dalam perjumpaan tertutup itu, kerana tentunya ramai orang yang teringin tahu apa disebalik yang ditutup itu, tak nampak jelas pun sekurang-kurangnya boleh intai, biar pun nampak samar-samar sudah rasa puas. Tak usaha tutup kerana yang ditutup itu boleh mencurigakan, dedah saja supaya semuanya dapat tahu, besarkah atau pun kecil disebaliknya.

Dan tentunya sebagai penulis blog yang berpengalaman, tak mungkin kickdefella sengaja mengada-adakan cerita tanpa ada bukti, sekiranya beliau membuat fitnah, hukuman sedang menanti dihadapan. Sama-samalah kita tunggu apakah kesudahannya cerita yang ditulis itu dan untuk mempercepatkannya LAPURAN POLIS hendaklah dibuat SEGERA supaya jawapan yang ditulis oleh blogger tersebut itu BENAR ataupun bohong.

Sedih kerana berlaku sekelip mata.

1 comment:

eelobor said...

Salam, saya setuju sangat agar pendedahan di bongkar. Agar kita tahu yang mana betul & mana pembohongan