Wednesday, March 24, 2010

Syaitan di Malaysia sedang berpesta.

"sekiranya dia tidak dibunuh, dia juga layak jadi pemimpin negara"


Berita sedih dan menyayat hati kini hari-hari didedahkan oleh media. Perbuatan membunuh bayi sama ada yang baru dilahir ataupun sudah berusia kecil sekarang ini menjadi-jadi, sifat kebinatanagan manusia itu semacam sudah tidak dapat dibendong. Pembunuhan berlaku tiap-tiap hari didunia ini tidak terkecuali di Malaysia.

Ada anak kandung yang sah dibunuh, ada anak kandung zina dibunuh, ada adik bunuh saudara, ada anak bunuh ibu, ada isteri bunuh suami ada kawan bunuh kawan, ada kekasih bunuh kekasih, tapi yang paling pedihnya apabila seorang ibu membunuh anak kandungnya yang baru dilahirkan, dicampak dalam tong sampah, dibuang dalam tandas, disembunyi dalam semak dan sebagainya.

Sedangkan anak dianugerah oleh Allah itu sepatutnya disyukuri. Ini semua kerana didikan ugama terpesong, nafsu meguasai akal. Malapetaka ini terjadi adalah akibat kerana tidak diserapkan syariat Islam, para alim ulama gagal dalam tarbiah bagi mentaksud umat Islam supaya fanatik terhadap ugama Islam, supaya semua umat Islam berpegang kepada 'buat apa yang Tuhan suruh dan tinggal apa yang Tuhan larang'. Yang sedihnya ada para alim ulama bercanggah pendapat soal-soal politik.

Tubuhlah apa bentuk NGO pun selagi akidah umat tidak diterapkan semasa dialam persekolahan sejak kecail, moral anak-anak kita akan bertambah teruk dengan perkembangan kemodenan yang pesat dimana dunia sekarang sudah tidak ada sempadan. Yang buang anak itu sebenarnya mereka sudah tahu akibat hukuman yang akan diterima sekiranya mereka ditangkap dan didapati bersalah. Tapi tidak ada yang merasa takut untuk melakukannya.

Adalah dicadangkan, pihak kerajaan hendaklah menjatuhkan hukuman mati sekiranya didapati mereka yang membuang anak sama ada anak itu mati atau pun hidup dan proses perbicaraan hendaklah di SEGERAkan tanpa ditangguh perbicaraannya, semuga sedikit sebanyak akan mengurangkan tabiat kebinatangan yang ada dalam diri manusia itu.

Dunia modan tentulah hasutan syaitan pun dipermodenkan. Syaitan di malaysia sekarang ini sedang berpesta gembira kerana hasutannya banyak berjaya, bukan saja hasutan membunuh tapi hasutan keluar parti pun menjadi-jadi. Hasutlah syaitan, itu memangnya janji kamu dengan Tuhan, yang mudah makan hasut sekarang ini sedang berada diparlimen.

No comments: