Friday, March 5, 2010

Sultan keluar, Nik Aziz masuk hospital.

diantara rakyat yang menyambut keberangakatan pulang Sultan Ismail Petra semalam.

Saya teramat SETUJU dengan komen sahabat saya Haji Mohd Sayuti Omar (MSO) yang mengatakan 'Soal sakit bukan main-main' melalui blognya Merah Tinta yang mengulas tafsiran berhubung dengan ketidak hadiran Tok Guru Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan bagi menyambut keberangkatan pulang KDYMM Tuanku Sultan Ismail Petra, Sultan Kelantan Darul Naim semalam.

Nik Aziz pada ketika itu berada di Hospital, Kubang Kerian kerana dinasihati oleh doktor supaya berihat dan menjalani rawatan biasa mengikut kata seorang Exco Kerajaan Kelantan sepertimana yang disebut kepada Utusan Malaysia hari ini.

MSO juga bertanya, apa salah Nik Aziz apabila dikatakan mengelak kerana tidak kelihatan di airport bagi menyambut keberangkatan pulang Tuanku, sedangkan umum mengetahui bahawa Tok Guru Nik Aziz tidak pergi menghadap Tuanku di Singapore apabila di titah dan begitu juga Nik Aziz dibaritahu secara rasmi oleh keluarga terdekat Tuanku berhubung keberangkatan pulang Tuanku semalam.

OK lah, Tuanku sudah pulang ke Istana dan Tok Guru Nik Aziz pula sedang berihat di Hospital Kubang Kerian, maka soal tersebut tak usah diungkit lagi, yang sudah-sudahlah, pokoknya rakyat Kelantan hendaklah berdoa semuga Tok Guru Nik Aziz cepat semboh dan dapat menjalankan tugas dengan sempurna dan amanah. Banyak perkara lagi yang perlu dilaksanakan oleh Nik Aziz setelah Tuanku berada dalam negeri..

Hanya sedikit pembetulan kerana mungkin kesalahan taip berhubung penyakit yang dialami oleh Nik Aziz sepertimana yang terdapat dalam blog MSO. Sorry Bro.

No comments: