Wednesday, March 10, 2010

Penjawat Awam dapat layanan istimewa kerajaan.

ini kehendak rakyat melayu & islam

Kemurahan hati Kerajaan pimpinan Dato' Seri Mohd Najib terhadap Penjawat Awam menandakan slogan 1Malaysia akan membawa tuah kepada Barisan Nasional (BN). Selain beliau mendengar bisikan soal penjawat awam di'pool' oleh JPA, kini soal kebajikan pula dapat mencuri hati beliau. Yang mana bermula April 2010 nanti semua penjawat awam termasuk, ibu bapa, anak bini dikecualikan bayaran hospital kerajaan.

Beruntungnya bekerja dengan Kerajaan BN di Malaysia ini, gaji naik, elaun naik, pangkat naik, dan kebajikan kesihatan dijaga supaya yang lelaki barang akan naik. Ini semua menjurus kepada pegawai kerajaan diutamakan, maka sekiranya masih ada penjawat awam yang secara terang mengutuk kebagusan kerajaan pimpinan Dato' Najib, orang itu adalah sebenarnya tidak berapa waras.

Tapi bagaimana dengan slogan, Rakyat Di Dahulukan', rakyat biasa dari penoreh getah, penarik beca, kelaut menangkap ikan, kesawah menuai padi, kepasar malam menjaja makan dan minuman yang rata-rata pendapatannya nak bayar harga ubat pun tak mampu dan tentunya tidak dapat merasa layanan kelas pertama apabila dimasukkan ke wad.

Bagaimana dengan peneroka yang mejoriti pengundinya boleh menguasai 55 kerusi parliman yang BN akan selesa apabila 55 kerusi ini selamat ditangan BN. dan tentunya kerajaan dibawah pimpinan Dato' Najib juga telah mendengar suara yang sayup-sayup dibawa angin sempoi bahasa tentang kegelisahan hidup mereka itu.

Tugas telah diberi kepada Shafie Afdal untuk memperkasakan rakyat diluar bandar, tugas telah diberi kepada Dato' Noh Omar supaya nasib Petani, Nelayan dan Penternak terbela begitu juga Dato' Najib sendiri akan menjaga kepentingan peneroka felda. Dan apabila semua segi dikawal dan dijaga maka tak mustahil sejarah 2004 akan berulang pada PRU ke 13 nanti bahkan mungkin lebih baik daripada itu.

Hanya UMNO dan BN diingatkan, tunai janji dan kota segala kata-kata. Jangan terlena dengan ulikan beberapa ahli perlimen dari Pakatan Rakyat yang keluar parti dan menjadi ahli bebas dan dikalangan ahli bebas itu hanya Dato' Ibrahim Ali seorang saja yang boleh dipercayai setakat ini. PAS tidak mengadakan sembahyang hajat untuk memberi bala kepada Dato' Ibrahim Ali.

No comments: